Blåbærsmoothie med norske jordbær

Denne smoothien er full av gode smaker og er et supert alternativ som mellommåltid eller som snacks på kvelden. Kombinert med søte, norske jordbær er det et godt valg til kveldskosen også. 

Frosne blåbær har jeg alltid i fryseren. De har mange bruksområder i alt fra syltetøy til bakst og i rører til vafler eller pannekaker. Jeg bruker de også hyppig i smoothie, selv om jeg kvier meg litt når guttene kommer med lilla lepper og ikke minst fingre. Faren for flekker på klær og møbler er stor, men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om 😉

IMG_8727

Denne smaker veldig godt og om du dropper å spe den ut med eplejuice, vil du få en perfekt tykk base til en smoothiebowl. Jeg pyntet med friske norske jordbær på toppen men du kan også bruke litt revet kokos, nøtter, frø eller annen frisk frukt eller bær.

Blåbærsmoothie med jordbær, mango og vaniljeyoghurt

300 gram frosne blåbær

100 gram frosne jordbær

1 mango (jeg brukte frossen, men gjerne fersk om du har)

1 banan (godt moden, også denne frossen – bruk gjerne fersk)

6 dl vaniljeyoghurt og tjukkmjølk (ca 4 dl tjukkmjølk og 2-3 dl vaniljeyoghurt)

1 dl eplejuice (kan sløyfes)

Juster mengden yoghurt og tjukkmjølk etter hvor mye frossen frukt og bær du bruker. Bruker du mye av frisk frukt og bær i smoothien kan du redusere litt på mengden. Om du ønsker en tykk konsistens for smoothiebowl så dropper du å spe ut med eplejuice. Det kan du gjøre uansett, men juster da mengden yoghurt/tjukkmjølk opp.

IMG_8736IMG_8738

 

Legg igjen en kommentar

