NiceCream med Litago

En favoritt etter ei hard treningsøkt – eller en lett økt.. her snakker vi restitusjonsdessert!

Litago bruker jeg som en god restitusjonsdrikke etter harde treningsøkter og da spesielt når jeg har kort tid til å hvile før neste økt. Som gruppeinstruktør og aktiv selv blir det ofte slik at man trener litt mer enn man bør gjøre noen ganger. Da er det viktig med god mat og drikke. Nå kan ikke denne nicecreamen erstatte restitusjonsmåltidet helt, men det er absolutt ikke verst å ha i tillegg til en yoghurt eller ei brødskive. Så for meg blir den en del av restitusjonsmåltidet ihvertfall.

Det er også supert som kveldskos slik jeg skrev i dette innlegget. Her er det kakaosmak og fremgangsmåten får du her:

Nicecream med Litago

1 frossen, godt moden banan

0,25 dl Litago eller Styrk med kakao smak

1 ts kakaopulver

1 ts kald kaffe

Kjør i blender til du får en kremet konsistens uten klumper. Tøm over i en skål og sett i fryseren i 30-60 min om du ønsker en litt fastere nicecream som ligner litt mer på iskrem. Ønsker du den enda fastere kan den gjerne stå et par timer før du spiser den. Om du ikke har en veldig sterk blender eller mikser, sett bananen litt på kjøkkenbenken før du setter igang, da blir den litt mer medgjørlig.

Lykke til!

IMG_5548

IMG_5553

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..