Kuldetrening & treningspartner

Har du klart å være like aktiv som du hadde planlagt ved inngangen til det nye året eller har det gått litt tregt nå i starten? Kanskje ikke så rart om det har vært like kaldt hos deg som her i Trondheim den siste tiden. Det er lite som frister mindre enn å bevege seg ute når det er mørkeblått på gradestokken og det varme pleddet i sofaen roper etter deg. Slik er det ihvertfall for meg innimellom og det er da jeg er veldig glad for at jeg har en treningspartnerI går hadde jeg nemlig en slik kveld. Jeg hadde vondt i viljen og klesvask og rydding var så mye mer fristende enn en tur ut i kulda. Redningen min ble min supre treningspartner. For har du først gjort en avtale skal det som regel  mye til å bryte den, heldigvis! Jeg er fullstendig klar over hvor deilig det er å komme seg ut i frisk luft når kroppen er sliten etter en lang dag på jobb, likevel er det sånn at enkelte dager har du så mye du skulle ha gjort at det er lett å finne unnskyldninger.

Vel, siden jeg allerede hadde avtalt en tur og vi hadde bestemt et tidspunkt, ble det til at jeg kledde på meg godt med klær og tok med piggsko og hodelykt ut i bilen. Jeg plukket opp min reddende engel og kjørte opp i bymarka i Trondheim. Det kommer jeg aldri til å angre på! Det ble en av de mest minneverdige turene jeg har hatt ute, masse påfyll av energi og ikke minst så hadde vi det som alltid kjempegøy og vi vekket sikkert opp hele skogen med hyl og latter.

2016-01-07 21.34.22

Jeg innrømmer at igår var det kanskje avtalen jeg hadde med en treningspartner som reddet meg. Dørstokkmila var kjempehøy, jeg hadde allerede trent tidligere på dagen og unnskyldningene stod i kø og kranglet om førsteplassen. Men vi gjennomførte!

2016-01-07 21.18.47

Om du ikke har kommet skikkelig igang med å øke hverdagsaktiviteten enda, så er det bare å hive seg rundt. Facebook fylles for tiden opp av mange gode arrangementer hvor du får hjelp til å være litt aktiv hver dag og det er jo en super gavepakke om du ikke er vant til å være i bevegelse. (Sjekk ut siden til både Lykkelivet og Aktiv for epilepsi på facebook for fine øvelser). For husk at litt er alltid bedre enn ingenting. Om du ikke rekker å gjøre mer enn å gå til butikken for å handle, så er det tross alt bedre enn at du skulle ha kjørt til butikken. Ikke sett de kortsiktige målene dine lik de til en person som er veldig aktiv, men la de gjerne være målene dine på lang sikt. Gi deg selv tid og rom til å lære deg og kroppen din å være aktiv, gjør det til en selvfølge – ikke en belastning og stressfaktor. Og innimellom må du nok regne med å bare gjøre det du har bestemt deg for uten å tenke for mye over hva og hvorfor. Har du mulighet, lag en avtale med en treningspartner. Da er det nemlig ikke så lett å avlyse, tro meg 🙂

2016-01-07 21.29.30

Én kommentar Legg til din

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s