Kyllingsalat med fullkornspasta

En god kyllingsalat er et fullverdig måltid og kan brukes både som lunsj og middag. Er du i tidsklemma lager du en stor mengde til middag, så har du lunsjen klar til dagen etter. 

Et måltid med grønnsaker som hovedingrediens er noe vi alle burde prøve å lage oftere. Det viser seg gang på gang at et høyt inntak av grønnsaker er godt for kroppen og vil være med på å forebygge livsstilsykdommer og bidra til bedre helse. En god kyllingsalat har grønnsaker som hovedingrediens, en god, mager kilde til protein fra kyllingen og et ekstra fiberinntak fra fullkornspasta.

IMG_9075

 

Slik gjør du (1 porsjon):

  • Tørk av kyllingfileten og krydre den med litt paprika, salt og pepper. Stek kyllingfilet på ca 160 grader i ovnen i ca 20-30 min, eller som anvist på pakken.
  • Kok opp ca 1 dl  fullkornspasta som anvist på pakken. Når den er ferdig skyller du den i kaldt vann og avkjøler den.
  • Skjær opp salat, agurk, cherrytomater, løk og paprika i passse store skiver eller biter.
  • Når kyllingen er ferdig stekt, ta den ut av ovnen og la den hvile i et par minutter på benken. Sjekk at filetene er gjennomstekt. Skjær så opp i tynne skiver.
  • Bland det hele sammen i en stor salatbolle, skvis over litt sitron og tøm over litt olivenolje. Pesto og fetaost smaker også godt som topping på salaten.

Da er det klart til servering!

IMG_9103

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..